Tyresö Naturskyddsförening – en av Naturskyddsföreningens lokala kretsar

Föreningen har ca 1700 medlemmar och är därmed en av de största föreningarna i vår kommun. I hela landet har Naturskyddsföreningen 230.000 medlemmar.

Vi för naturens talan och driver på miljöarbetet här i Tyresö på olika sätt och är därmed till för dig som är natur- och miljöintresserad och vill påverka. Vi behöver vara fler som arbetar aktivt så hör gärna av dig!

Hjärtligt välkommen med på våra olika programaktiviteter!

Det här är vad vi gör:

Visar – genom att arrangera olika aktiviteter där vi studerar växter och djur. Vi sköter om Naturens rum, olika Naturstigar på Alby friluftsgård etc.

Vårdar – Vi sköter en kulturväxtrabatt och en humlebar på Alby friluftsgård samt stödjer föreningen Dyviks Lövängar i deras arbete samt deltar i den årliga slåttern på Ahlstorp.

Värnar – Vi bevakar natur och miljöfrågor i kommunala planer och försöker påverka opinionen och de politiska besluten.