Natursnokarna

I år firar Natursnokarna 30 år och vi anordnar två träffar i Alby friluftsområde.
Läs mer i programmet om vad vi ska göra för kul och var vi ses.

Natursnokarna är samlingsnamnet på Naturskyddsföreningens familjeverksamhet för barn 3-10 år tillsammans med vuxen. Här kan du och barnen få vägledning till egna upptäcktsfärder i naturen eller möta andra som önskar samma sak. Du behöver inte kunna någonting om natur och miljö för att vara med. Och om du kan en del, låt det bli en tillgång för hela gruppen! Det är på oss vuxna det hänger om barnen ska få en nära och positiv kontakt med naturen.

Vi vill gärna att du är medlem i Naturskyddsföreningen, men det är inget krav, alla är välkomna att delta.

Natursnokarna söker fler ledare

Natursnokarna är en uppskattad verksamhet som Naturskyddsföreningen i Tyresö erbjuder sina medlemmar. Under de gångna åren har vi haft många roliga timmar i skog och mark med promenader och aktiviteter; vi har samlat kottar och pinnar, studerat stenar, träd och lavar, sprungit på sommarängar och plockat blommor, samlat småkryp och håvat grodyngel och mycket mycket mer. Vid varje tillfälle har det varit många engagerade föräldrar och framför allt glada och kunskapstörstiga barn.

För att driva verksamheten vidare söker vi nu nya ledare som är intresserade av att ordna naturaktiviteter för barn. Vi kan garantera er att ni kommer att få mycket skoj och glada upptåg!