Natursnokarna

ill-snoken-bird

Natursnokarna är samlingsnamnet på Naturskyddsföreningens familjeverksamhet i kretsarna, alltså SNF:s lokalavdelningar. Här kan du och barnen få vägledning till egna upptäckts färder i naturen eller gotta er åt att vara tillsammans med andra som önskar samma sak. Du behöver inte kunna någonting om natur och miljö för att vara med. Och om du kan en del, låt det bli en tillgång för hela gruppen! Det är på oss vuxna det hänger om barnen ska få en nära och positiv kontakt med naturen. På dig och mig. De första natursnoksträffarna genomfördes under hösten 2004, då ett antal vuxna med barn tittade på Naturens rum och på bäverspår längs vattnet och besökte Nyfors.

Vi vill gärna att du är medlem i Naturskyddsföreningen, men det är inget krav, alla är välkomna att delta.

Natursnokarna söker fler ledare

Natursnokarna är en uppskattad verksamhet som Naturskyddsföreningen i Tyresö erbjuder sina medlemmar. Under de gångna åren har vi haft många roliga timmar i skog och mark med promenader och aktiviteter; vi har samlat kottar och pinnar, studerat stenar, träd och lavar, sprungit på sommarängar och plockat blommor, samlat småkryp och håvat grodyngel och mycket mycket mer. Vid varje tillfälle har det varit många engagerade föräldrar och framför allt glada och kunskapstörstiga barn.

För att driva verksamheten vidare söker vi nu nya ledare som är intresserade av att ordna naturaktiviteter för barn. Vi kan garantera er att ni kommer att få mycket skoj och glada upptåg!

en_trollslandelarv_i_hinke_600_400 pa_jakt_efter_grodyngel_200_300 finns_det_nagot_har_100_150