Årets eldsjäl 2013

Solveig Dahl får priset för hennes mångåriga engagemang och stenhårda arbete för att bevara naturvärden i Tyresö.

Solveig Dahl har ett engagemang som smittar av sig på andra.  Hon såg tidigt värden som var osynliga för de flesta.
Hon ser möjligheter där andra ser svårigheter och genom mångårigt och enträget arbete bygger hon hållbart för framtiden.

Under Solveig Dahls ordförandeskap har Naturskyddsföreningen vuxit till närmare 1400 medlemmar.

På hennes initiativ har Tyresö berikats med Naturskolan, Naturens rum och oräkneliga aktiviteter som ökar kunskapen och intresset för natur, miljö och klimat.

Årets eldsjäl 2013, bild 2

Foton av Åke Ogenborg