Här lägger vi upp bilder från våra aktiviteter!

Vandring Nyfors till Tyresta By med Naturguide

Under vandringen på nära 12 km lärde vi oss om allt från hur man bevarar gamla ekar, olika störningar i naturen tex vad bävern påverkar till växter och insekter.

Nordiska Strandstädardagen i Nyfors 2021

Lördag den 8 maj samlades vi för att plocka skräp längs strandkanten. Många kom och vi fick ihop massor av skräp.

Grötkväll 5 december 2019

Klimatupprop

I Tyresö Naturskyddsförenings vårprogram 2019 fanns ett klimatupprop som vi överlämnade till de politiska partierna i Tyresö före jul. Klimatuppropet finns att läsa här: Tyresö Naturskyddsförenings klimatupprop

Natursnokarna på Telegrafberget

Fixa grejen-kampanj i Tyresö Centrum 12 oktober 2019

Sagornas skog 6 oktober 2019

Söndagen den 6 oktober 2019 var det dags för vårt populära evenemang Sagornas skog. Hundratals familjer tog sig ut till Alby friluftsgård i Tyresö denna soliga höstdag för att få gå olika spår i skogen, lyssna på berättelser, prova aktiviteter och träffa Bergadrottningen, Trollmor, Björnen och många andra.

Natursnoksvandring 15 september 2019

Tyresöfestivalen 14 september 2019